Cum iti aduci afacerea in online in 2022?
Toata lumea stie deja ca mediul online a devenit mai important ca niciodata si ca e, pe langa un loc de socializare sau de divertisment, e si locul unde companiile mari, dar si firmele mici isi duc mai departe produsele si serviciile catre clienti.
Fie ca le vand direct pe net, sau doar starnesc dorinta de cumparare, aici, iar mai apoi vand fizic. Online-ul e deja prezent in procesul de vanzare al majoritatii firmelor, in cam toate domeniile, la nivel global.
Asadar, daca ai o afacere in 2022, sau urmeaza sa iti infiintezi una, fii sigur ca ar trebui sa fii prezent pe internet, pentru ca oamenii iti cauta produsele sau serviciile online zilnic si nu te gasesc, ba chiar, cel mai probabil, iti gasesc competitorii.
Problema e ca, nu e suficient sa arunci niste date de contact pe un site, sau sa arunci niste poze pe niste profile de Facebook sau de Instagram. Trebuie sa le faci bine, sa fii prezent cu adevarat, si sa le acorzi atentie.
Google My Business
Primul lucru cu care trebuie sa incepi atunci cand vrei sa ti duci afacerea in online e Google My Business! Practic cu ajutorul Google o sa poti si tu sa ai total gratuit acele sectiuni de pe harta sau de pe cautarile google si multe altele.
Aici poti afisa cele mai importante informatii despre firma ta. Program de lucru, date de contact, servicii, fotografii, clipuri, poti sa iti atasezi un link catre site-ul tau, si cel mai important poti sa urmaresti reviewurile clientilor, sa vezi ce cred ei despre tine, cine a fost extrem de multumit si cine nu, ca mai apoi sa rezolvi nemultumirea.
GMB (Google My Business) e cea mai simpla si eficienta metoda de a-ti lansa afacerea in online, care iti ofera o vizibilitate mare in fata clientilor tai potentiali indiferent daca numele afacerii tale este cautat direct sau nu, deoarece algoritmul Google este constant optimizat sa faca cautatorilor viata mai usoara , astfel atunci cand cineva cauta ceva ce tu oferi ,sa iti poata deveni client cat mai eficient, iar. Si mai mult de atat ai acces la niste statistici complete ca sa intelegi mult mai multe despre afacerea ta si interactiunea ta cu publicul tau.
Pe langa toate aceste beneficii oferite de Google trebuie sa ai in vedere ca aparitia pe google ofera incredere clientilor tai, sau mai bine spus, lipsa afacerii tale pe Google duce la o totala lipsa de incredere de cele mai multe ori. Asadar profita la maxim de unealta asta pe care Google o ofera, total gratuit, iar mai apoi poti intra mai tare pe piata, prin reclame platite optimizari Seo ale website-ului, dar toate pe rand.
Facebook si Instagram
Urmatorul lucru de care trebuie sa te ocupi atunci cand vrei sa iti aduci afacerea in online este crearea unei pagini de Facebook sau Instagram. Dar atentie in functie de tipul tau de afacere acestea doua nu pot fi neaparat cele mai potrivite platforme pentru tine. Daca ai o afacere care se adreseaza clientilor finali, persoane fizice atunci o pagina pe Facebook si una pe Instagram te vor ajuta sa iti construiesti o mai buna prezenta online, avand posibilitatea sa postezi fotografii si clipuri despre afacerea ta, prin intermediul carora sa poti interactiona cu audienta ta, sa colaborezi cu alte business-uri, sa gasesti angajati sau chiar sa obtii clienti noi organic, dar mai ales prin reclame.
In schimb daca afacerea ta se adreseaza altor afaceri, atunci s-ar putea sa fie mai potrivit sa iti creezi o prezenta pe Linkedin, spre exemplu.
Whatsapp Business
Urmatorul lucru pe lista e Whatsapp Business. Toata lumea stie ce este Whatsapp, dar nu suficienta lume stie cum pot transforma Whatsapp intr-un tool pentru business.
Whatsapp permite sa adaugi elemente speciale daca ai un cont business, de genul, produse/servicii program de functionare sau mesaje automate.
E util sa folosesti whatsapp pentru business pentru ca e cea mai folosita aplicatie de mesagerie iar mesajele sunt citite instant de majoritatea cazurilor. Si mai mult de atat interactiunea ta cu clientul e mai umana decat prin mail, si asta poate sa ajute.
Website
Dupa ce te-ai ocupat de toate elementele de mai sus, e timpul deja sa vorbim de un site. Chiar daca ai deja lucrurile importante si pe Facebook Insta si Google, tot e necesar sa ai un spatiu al tau, de unde oamenii sa nu treaca la urmatoarea postare, la urmatoarea distragere, un loc unde sa faci tu regulile sa afisezi ce vrei si cum vrei, iar totul sa fie aranjat in asa fel incat site-ul asta sa fie agentul tau de vanzari, in fiecare zi, la orice ora, fara pauza, fara concediu, gata sa vanda oricui cauta pe net, serviciile sau produsele pe care tu le vinzi.
Aici exista mai multe optiuni. Fiecare cu avantaje si dezavantaje, de la a plati pe cineva sa iti faca un site bine pus la punct care sa ofere tot ce e nevoie, cand vine vorba de informatiile necesare sa se ia o decizie de cumparare, si pana la a-ti face singur site-ul cu ajutorul tool-ului oferit de Google, macar pentru inceput.
Nu amana!
Bun. Astea sunt practic bazele cu care iti aduci afacerea in online. Imediat dupa ce ai facut toate cele mentionate deja, sa stii ca mai e treaba si fiecare punct se complica si se detaliaza si mai mult. Poti sa incepi sa gandesti funnel-uri de vanzare, sa introduci reclame platite, sa faci un management al postarilor de pe Instagram si Facebook, sa te joci cu Tiktok-ul, sa ajungi sa iti faci un magazin online, sa automatizezi din procese si multe altele…
Spor la treaba!